size yemin ederim


     

...
Sükutun uzun bir yol olup da beni ulaştırdığı memleketlerde
Vakit ikindiydi
Bir koyun sürüsüne rastladım,
Ben bir çoban değildim, bir seyyah hiç değil
Sandım ki elimde can verse bir nefes alan, ölümü anlarım
Yahut bir kuzu doğsa elime, sandım ki
Şu isyanın canhıraş feryadına kulaklarımı tıkarım
Denizaşırı ülkeleri görmedim hiç
Görmedim Amerika’yı ve Avrupa’yı 
Öyle sanıyorum ki
Her gün aynada baktığım bu yüzü
Size yemin ederim hiç görmedim
Hiç dipsiz bir kuyu olmadı çaresizliklerim
Bir saat dükkanında, saatten habersizdim
Sandım ki bilmezsem saati, zaman durur
Gece bana bir yol kenarında değil de
Yolun tam ortasında yürümeyi öğretti
Bana öğretti ki gece
Karanlık özünde bir aydınlık bestesidir. 
...
   
                                                              




 






Sedanur Daşdan

Yorumlar